13 مورد از مزایای کلم برای سلامتی+ خواص کلم برای سلامتی چیست؟

وقتی به کلم فکر می کنیم ، در تابستان به کلولا فکر می کنیم ، و گوشت گاو و کلم را در روز سنت پاتریک می خوریم ، اما احتمالاً بعد از آن فکر دیگری نکنید. به نظر می رسد این سبزی صلیب فروتن دارای چنین ویژگی غذایی متراکم است ، احتمالاً باید بیشتر از فقط یک یا دو بار در سال بشقاب شما را بخورد. در مورد فواید سلامتی کلم بدانید - و تعداد کمی از آنها وجود دارد. در اینجا نمونه برداری وجود دارد:

13 مزایای سلامتی کلم
کلم یک سبزی برگدار از خانواده Brassica است که شامل کلم بروکلی ، گل کلم و جوانه بروکسل نیز است و یکی از قدیمی ترین سبزیجات شناخته شده است که قدمت آن در حدود 4000 B.C است. در چین. این گیاه در انواع مختلفی وجود دارد - سبز ، قرمز و سویوی - که می تواند به صورت خام * خورده شود و یا پخته شود ، درون سوپ ریخته شود ، در سالاد بریزید یا سرخ کنید ، سرخ کنید و روی تاکیو های ماهی قرار بگیرد ، یا به سادگی بخارپز شود. حتی جوشانده ، همانطور که می خواهید برای غذای مورد علاقه روز سنت پاتریک ، گوشت گاو ذرت و کلم درست کنید!

ارزان بودن و فواید سلامتی کلم باعث شده است که این لقب "داروی فقرا" در قرون وسطا به دست آورد. اگر واقعاً در تلاش هستید رژیم غذایی خود را بهبود بخشید ، اضافه کردن این سبزی خاویاری به برنامه وعده غذایی خود مکان خوبی برای شروع است. در اینجا 13 دلیل خوب وجود دارد:

1. بهبود هضم غذا: شنیده اید که "غذای خام خود را بخورید" و کلم یک منبع بهداشتی است. مقدار فیبر و آب آن می تواند به جلوگیری از یبوست و حفظ دستگاه گوارش سالم کمک کند. خوردن کلم به صورت تخمیر شده (سوسیس) همچنین باعث تقویت پروبیوتیک ها می شود ، یکی از بهترین چیزها برای دستگاه گوارش سالم و روده است.

2. کاهش وزن: با صرفاً 33 کالری در هر فنجان ، کلم سرشار از فیبر است و حاوی چربی صفر است. کلم اغلب به افرادی که می خواهند وزن کم کنند توصیه می شود زیرا این ماده با بسیاری از مواد مغذی بسته بندی شده است و فیبر بالای آن باعث پر شدن آن می شود.

3- کلسترول را کاهش می دهد: از کلم نیز می توان برای کاهش کلسترول خون استفاده کرد. فیبر و مواد مغذی آن به جای جذب شدن در خون با اسیدهای صفراوی در روده متصل شده و در مدفوع خارج می شوند. خوردن آن بخار پز باعث کاهش قدرت کلسترول می شود.

4- تقویت کننده سیستم ایمنی: کلم منبع عالی ویتامین C همیشه بسیار مهم است که برای حفظ سیستم ایمنی قوی بسیار مهم است.

5- سرطان مبارز: سالهاست که شناخته شده است که مصرف سبزیجات صلیبی با خطر ابتلا به سرطان کمتر است. ترکیب حاوی گوگرد ، سولفورافان ، که به این سبزیجات طعم تلخی می بخشد ، همچنین چیزی است که به طور خاص به آنها قدرت مقابله با سرطان را می بخشد. نشان داده شده است که سولفورافان باعث پیشرفت سلول های سرطانی می شود. آنتوسیانینها ، آنتی اکسیدانهای قدرتمندی هستند که به کلم قرمز رنگ پر جنب و جوش خود را می دهند ، نشان می دهد که باعث کند شدن شکل گیری و حتی سلولهای سرطانی از قبل تشکیل شده می شود.

6. التهاب را کاهش می دهد: التهاب باعث ایجاد درد و ناراحتی غیرضروری می شود و همچنین می تواند منجر به تعدادی از بیماری ها و بیماری های دیگر شود. گلوتامین ، یک اسید آمینه موجود در کلم ، یک ماده ضد التهاب قوی است و به کاهش درد مفاصل ، آرتروز و سهولت آلرژی کمک می کند. کلم یکی از 10 منبع برتر غذایی گلوتامین محسوب می شود.

7. سلامت مغز را بهبود می بخشد: کلم ، به ویژه انواع بنفش ، غذای قدرتمند مغز است. این گیاه حاوی ویتامین K ، و آنتی اکسیدان آنتوسیانین است که باعث تقویت عملکرد ذهنی و تمرکز می شود. ویتامین K ، یک ویتامین که اغلب فراموش شده است ، همچنین می تواند دفاع شما را در برابر شرایطی مانند آلزایمر و زوال عقل بهبود بخشد. آنتوسیانین همچنین در کاهش پلاک روی مغز موثر است و از خراب شدن حافظه کوتاه مدت و بلند مدت جلوگیری می کند.

8- خطر بیماری های قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد: محققان نزدیک به بیست فلاونوئید مختلف و پانزده فنل مختلف موجود در کلم را شناسایی کرده اند ، همه اینها نشان دهنده فعالیت آنتی اکسیدانی است. این مواد مغذی آنتی اکسیدان در کاهش خطر ابتلا به چندین بیماری قلبی عروقی نقش دارند. کلم همچنین حاوی مواد معدنی مفید کلسیم و پتاسیم است که به تنظیم فشار خون کمک می کند.

9. شفابخش زخم ها: کلم به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی از نظر تاریخی به زخم ها التیام می یابد. مطالعات نشان داده است که نوشیدن آب کلم در جلوگیری از زخم بسیار مؤثر است.

10- پوست را پاک می کند: آنتی اکسیدان ها نقش عمده ای در سلامتی پوست شما دارند. رادیکالهای آزاد علت اصلی ایجاد چین و چروک ، تغییر رنگ پوست و سایر شرایط هستند. کلم حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان مختلف است که می تواند روند پیری پوست شما را به چرخه خود تغییر دهد.

11. تقویت کننده انرژی: کلم دارای ویتامین های B تقویت کننده انرژی از جمله B1 ، B2 و B6 است. دفعه دیگر که احساس لاغری می کنید ، آن فنجان قهوه شکر بعد از ظهر را برای سرو یک کلم کلم پیچ کنید و کلشلو ممکن است یک میان وعده عالی باشد! این دستور العمل Texas Coleslaw را امتحان کنید!

12. درمان خماری: کلم از زمان روم برای رهایی از خماری استفاده شده است. تصور می شود بدن مادرزادها ، فرآورده های جانبی فرایند تخمیر را پاک می کند. علاوه بر این ، مقدار بالای فیبر کلم به جذب الکل استالدهید کمک می کند. دفعه بعد که تعداد کمی زیاد از خواب بیدار شد...


13. سردردها را آسان می کنید: با ایجاد یک کمپرس از برگ های کلم ، سردرد یا میگرن را تسکین دهید. چند تا برگ داخلی را خرد کنید تا خمیری درست شود ، سپس خمیر را در یک پارچه قرار دهید و تا پیش از خشک شدن روی پیشانی خود بمالید. یا نوشیدن آب کلم خام (1-2 اونس) را امتحان کنید تا کمی تسکین پیدا کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.