افسردگی چیست؟ + علایم و نشانه های افسردگی+ انواع افسردگی

علائم افسردگی و علائم هشدار دهنده

افسردگی چیست؟
گاهی اوقات احساس فرومایه پایین یک قسمت عادی از زندگی است ، اما وقتی عواطفی مانند ناامیدی و ناامیدی دستگیر شوند و تازه از بین بروند ، ممکن است دچار افسردگی شوید. افسردگی بیش از فقط ناراحتی در پاسخ به مبارزات و مشکلات زندگی ، باعث تغییر افسردگی در عملکرد ، فعالیت و فعالیتهای روزانه شما می شود. این می تواند در توانایی شما در کار ، مطالعه ، غذا خوردن ، خوابیدن و لذت بردن از زندگی اختلال ایجاد کند. فقط تلاش برای گذراندن روز می تواند بسیار طاقت فرسا باشد.

در حالی که برخی از افراد افسردگی را "زندگی در سیاه چاله" یا احساس عذاب قریب الوقوع توصیف می کنند ، عده ای دیگر احساس بی جان ، تهی و بی احساس بودن می کنند. به ویژه مردان می توانند احساس عصبانیت و بیقراری کنند. با این حال ، شما افسردگی را تجربه می کنید ، در صورت عدم درمان ممکن است به یک وضعیت جدی برای سلامتی تبدیل شود. اما مهم است که به یاد داشته باشید که احساس ناتوانی و ناامیدی علائم افسردگی هستند - نه واقعیت وضعیت شما.

مهم نیست که چقدر احساس ناامیدی می کنید ، می توانید بهتر شوید. با درک علت افسردگی و شناخت علائم مختلف و انواع افسردگی می توانید اولین قدم ها را برای احساس بهتر و غلبه بر مشکل بردارید.

علائم و نشانه های افسردگی
افسردگی در افراد مختلف متفاوت است ، اما علائم و علائم متداول وجود دارد. مهم است که به یاد داشته باشید که این علائم می تواند جزئی از پایین ترین سطح زندگی باشد. اما هر چه علائم بیشتری داشته باشید ، قوی تر هستند و ماندگاری آن بیشتر است - احتمال دارد که با افسردگی مواجه هستید.

10 علائم شایع افسردگی:
احساس ناتوانی و ناامیدی. یک چشم انداز تاریک - هیچ چیز بهتر نخواهد شد و هیچ کاری برای بهبود وضعیت شما وجود ندارد.
از دست دادن علاقه به فعالیت های روزانه. شما دیگر به سرگرمی های قبلی ، سرگرمی ها ، فعالیت های اجتماعی یا رابطه جنسی اهمیت نمی دهید. شما توانایی احساس شادی و لذت را از دست داده اید.
تغییر اشتها یا وزن. کاهش قابل توجه وزن یا افزایش وزن - تغییر بیش از 5٪ از وزن بدن در یک ماه.
خواب تغییر می کند. یا بی خوابی ، به خصوص از خواب بیدار شدن در ساعات ابتدایی صبح و یا خواب زیاد.
عصبانیت یا تحریک پذیری. احساس اضطراب ، بی قرار و حتی خشونت. سطح تحمل شما پایین است ، خلق و خوی شما کوتاه است و همه چیز و همه به اعصاب شما می رسند.
از دست دادن انرژی احساس خستگی ، کندی و کشش جسمی. ممکن است تمام بدن شما احساس سنگینی کند و حتی کارهای کوچک نیز خسته کننده هستند یا مدت زمان بیشتری طول می کشد.
خودنواختن. احساس شدید بی فایده یا گناه. شما به سختی خود را به خاطر اشتباهات و اشتباهات ادراک شده مورد انتقاد قرار می دهید.
رفتار بی پروا. شما درگیر رفتارهای فرار مانند سوء مصرف مواد ، قمار اجباری ، رانندگی بی پروا یا ورزش های خطرناک هستید.
مشکلات غلظت. در تمرکز ، تصمیم گیری یا به خاطر سپردن چیزها مشکل دارید.
درد و درد غیر قابل توضیح. افزایش شکایات جسمی مانند سردرد ، کمردرد ، درد عضلات و درد معده.
پیوند بین علائم افسردگی و اضطراب
اعتقاد بر این است که افسردگی و اضطراب ناشی از همان آسیب پذیری بیولوژیکی است ، که ممکن است توضیح دهد که چرا آنها اغلب دست به دست هم می دهند. از آنجا که اضطراب افسردگی را بدتر می کند (و برعکس) ، مهم است که به دنبال درمان برای هر دو بیماری باشید.

آیا افسردگی است یا اختلال دو قطبی؟
اختلال دوقطبی ، که به افسردگی مانیک نیز معروف است ، شامل تغییر جدی در خلق و خو ، انرژی ، تفکر و رفتار می شود. از آنجا که به نظر می رسد بسیار شبیه افسردگی است که در مرحله پایین است ، اغلب نادیده گرفته می شود و تشخیص نادرست است. این می تواند یک مشکل جدی باشد زیرا مصرف داروهای ضد افسردگی برای افسردگی دو قطبی در واقع می تواند شرایط را بدتر کند. اگر تا به حال به مرحله ای رفته اید که احساس سرخوشی بیش از حد داشته باشید ، کاهش نیاز به خواب ، افکار مسابقه و رفتارهای تکانشی ، برای ارزیابی اختلال دو قطبی در نظر بگیرید.

افسردگی و خطر خودکشی
افسردگی عامل اصلی خطر برای خودکشی است. ناامیدی و ناامیدی عمیقی که همراه با افسردگی است می تواند خودکشی را تنها راه فرار از درد جلوه دهد. اگر فردی دوست داشتنی با افسردگی دارید ، هرگونه صحبت یا رفتار خودکشی را جدی بگیرید و علائم هشدار را تماشا کنید:

صحبت در مورد کشتن یا آسیب رساندن به خود شخص است
ابراز احساسات ناامیدی یا گرفتاری شدن
یک نگرانی غیرمعمول با مرگ یا مرگ
بی پروا عمل کنید ، گویی که آرزوی مرگ دارند (مثلاً سرعت از طریق چراغ قرمز)
تماس با مردم یا دیدار با خداحافظی
گرفتن امور به ترتیب (هدیه دادن دارایی با ارزش ، گره خوردن اهداف غایی)
گفتن چیزهایی مانند "همه بدون من بهتر خواهند بود" یا "من می خواهم بیرون"
تغییر ناگهانی از افسردگی شدید به بازیگری آرام و خوشحال
اگر فکر می کنید یک دوست یا یکی از اعضای خانواده در حال اقدام به خودکشی هستید ، نگرانی خود را ابراز کنید و سریعاً به دنبال کمک باشید. صحبت کردن آشکار درباره افکار و احساسات خودکشی می تواند زندگی را نجات دهد.
نحوه علائم افسردگی با جنسیت و سن متفاوت است
افسردگی غالباً با توجه به سن و جنس متفاوت است و علائم آن بین زنان و مردان و افراد جوان و افراد مسن متفاوت است.

افسردگی در مردان
مردان افسرده کمتر به احساس احساس غرور و ناامیدی خود می پردازند. درعوض ، آنها تمایل دارند که از خستگی ، تحریک پذیری ، مشکلات خواب و از دست دادن علاقه به کار و سرگرمی شکایت کنند. آنها همچنین به احتمال زیاد علائمی مانند عصبانیت ، پرخاشگری ، رفتار بی پروا و سوء مصرف مواد را تجربه می کنند.

افسردگی در زنان
زنان به احتمال زیاد علائم افسردگی مانند احساس گناه ، احساس خواب بیش از حد ، پرخوری و افزایش وزن را تجربه می کنند. افسردگی در زنان نیز در دوران قاعدگی ، بارداری و یائسگی تحت تأثیر عوامل هورمونی قرار دارد. در حقیقت ، افسردگی پس از زایمان تا 1 از 7 زن مبتلا به افسردگی به دنبال زایمان است.

افسردگی در نوجوانان
تحریک پذیری ، عصبانیت و اضطراب اغلب قابل توجه ترین علائم در نوجوانان افسرده است - نه غم و اندوه. آنها همچنین ممکن است از سردرد ، معده یا سایر دردهای جسمی شکایت داشته باشند.

افسردگی در بزرگسالان مسن
افراد مسن بیشتر به جای علائم عاطفی و علائم افسردگی بیشتر از شکایت جسمی شکایت دارند: مواردی مانند خستگی ، درد و درد غیر قابل توضیح و مشکلات حافظه. آنها همچنین ممکن است از ظاهر شخصی خود غفلت کرده و از مصرف داروهای مهم برای سلامتی خود جلوگیری کنند.

انواع افسردگی
افسردگی به اشکال و اشکال مختلفی به وجود می آید. در حالی که تعریف شدت افسردگی - چه خفیف ، متوسط ​​یا عمده باشد - می تواند پیچیده باشد ، دانستن اینکه چه نوع افسردگی شما ممکن است به شما در مدیریت علائم خود و موثرترین درمان کمک کند.

افسردگی خفیف و متوسط
افسردگی خفیف و متوسط ​​شایعترین انواع افسردگی است. علائم افسردگی خفیف بیش از آنکه احساس سیری کند ، می تواند در زندگی روزمره شما اختلال ایجاد کند و شما را از شادی و انگیزه سرقت کند. این علائم در افسردگی متوسط ​​تقویت می شوند و می توانند به کاهش اعتماد به نفس و عزت نفس منجر شوند.

 افسردگی مکرر ، خفیف (پوستی)
دیستیمیا نوعی افسردگی مزمن "درجه پایین" است. روزهای بیشتر از این ، شما احساس خفیف یا متوسطی افسرده می کنید ، اگرچه ممکن است دوره های کوتاهی از روحیه طبیعی داشته باشید.

علائم بیماری پوستی به اندازه علائم افسردگی اساسی نیست ، اما مدت طولانی (حداقل دو سال) به طول می انجامد.
برخی از افراد همچنین قسمتهای افسردگی عمده ای را در بالای پوستی تجربه می کنند ، بیماری به عنوان "افسردگی مضاعف" شناخته می شود.
اگر به بیماری پوستی مبتلا هستید ، ممکن است احساس کنید همیشه افسرده بوده اید. یا ممکن است فکر کنید که روحیه پایین و مداوم شما "دقیقاً همانطور است که هستید" است.
افسردگی شدید
افسردگی عمده بسیار کمتر از افسردگی خفیف یا متوسط ​​است و با علائم شدید و بی امان مشخص می شود.

در صورت عدم درمان ، افسردگی عمده به طور معمول حدود شش ماه ادامه دارد.
برخی از افراد فقط یک قسمت افسردگی منفرد را در طول زندگی خود تجربه می کنند ، اما افسردگی عمده می تواند یک عارضه مکرر باشد.
افسردگی غیرعادی
افسردگی آتیپیک یک زیر گروه معمول افسردگی عمده با الگوی علائم خاص است. بهتر از سایرین به برخی از روش های درمانی و داروها پاسخ می دهد ، بنابراین شناسایی آن می تواند کمک کننده باشد.

افراد مبتلا به افسردگی آتیپیک در پاسخ به رویدادهای مثبت ، مثلاً بعد از دریافت خبرهای خوب یا در حالی که با دوستان هستند ، حالت خلقی موقت را تجربه می کنند.
علائم دیگر افسردگی آتیپیک شامل افزایش وزن ، افزایش اشتها ، خواب بیش از حد ، احساس سنگینی در بازوها و پاها و حساسیت به رد است.
اختلال عاطفی فصلی (SAD)
برای برخی از افراد ، کاهش ساعات روز در زمستان منجر به نوعی افسردگی می شود که به عنوان اختلال عاطفی فصلی (SAD) شناخته می شود. SAD در حدود 1٪ تا 2٪ از جمعیت ، به ویژه زنان و جوانان را تحت تأثیر قرار می دهد. SAD می تواند شما را مانند فرد کاملاً متفاوت با تابستان احساس کند: ناامید ، غمگین ، تنش یا استرس ، بدون علاقه به دوستان یا فعالیتهایی که معمولاً دوست دارید. SAD معمولاً در پاییز یا زمستان شروع می شود که روزها کوتاه تر می شوند و تا روزهای روشن تر بهار باقی می مانند.

افسردگی و عوامل خطر
در حالی که برخی از بیماری ها دلیل پزشکی خاصی دارند ، بنابراین درمان ساده تر است ، اما افسردگی بسیار پیچیده تر است. برخی از داروهای خاص مانند باربیتوراتها ، کورتیکواستروئیدها ، بنزودیازپین ها ، قاتلان درد افیونی و داروهای خاص فشار خون می توانند علائم افسردگی را در برخی افراد ایجاد کنند - همانند پرکاری تیروئید (غده تیروئید تحت فشار). اما در بیشتر موارد ، افسردگی ناشی از ترکیبی از عوامل بیولوژیکی ، روانشناختی و اجتماعی است که می تواند از نظر فردی متفاوت باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.